سوداگران گنج در کجور نوشهر زمین گیر شدند
سوداگران گنج در کجور نوشهر زمین گیر شدند
نوشهر - ایرنا - چهار نفر از سوداگران گنج در کجور نوشهر به گفته رئیس دادگاه عمومی این بخش به دام ماموران پلیس افتادند.

به گزارش گزارشگربه نقل از ایرنا، این افراد هفته جاری در حین انجام عملیات حفاری در “لاشک ” یکی از روستاهای بخش کجور از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی شهرستان دستگیر شدند.

رئیس دادگاه عمومی بخش کجور نوشهر روز یکشنبه با تایید این خبر گفت : جویندگان اشیای عتیقه از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و پس از پرونده سازی و سیر مراحل قانونی تحویل دادگاه شدند.

میثم اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این افراد تعدادی دستگاه های گنج یاب به دست آمد و با توجه به گستردگی سطح حوزه جغرافیایی ضرورت دارد مسوولان امر نسبت به تقویت امکانات و تجهیزات یگان های حفاظت در این بخش ییلاقی و کوهستانی تدابیر ویژه ای بیندیشند.

برابر آمار از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۹۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق اشیای عتیقه در دادگاه بخش کجور نوشهر تشکیل شده است.

بخش کوهستانی و تاریخی و گردشگری ۱۲ هزار نفری کجور نوشهر باقدمتی هفت هزار ساله، واقع در جنوب شرقی نوشهر ۶۴ روستا و ۲ نقطه شهری دارد.

حفاری محوطه های باستانی و تاریخی از جمله در غرب مازندران یکی از چالش های اساسی اکنون میراث فرهنگی است که به تاکید کارشناسان رفع آن علاوه بر نظارت و پایش مستمر آثار تاریخی نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است که این مهم باید بیش از پیش جدی گرفته شود.
حسین شیرزاده

  • نویسنده : حسین شیرزاده