تحول دیجیتال در مازندران با گذار از شبکه مسی به فیبر نوری
تحول دیجیتال در مازندران با گذار از شبکه مسی به فیبر نوری
مدیر مخابرات منطقه مازندران از آغاز اجرای طرح‌های تحول دیجیتال در استان خبر داد و گفت: طرح‌هایی که با محوریت فیبر نوری، هوشمندسازی شهری و ارائه خدمات نوین، چهره ارتباطی مازندران را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گزارشگر و به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس ، سید مجتبی سیف‌الله‌پور، مدیر مخابرات منطقه مازندران، در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: مخابرات ایران وارد مرحله‌ای جدید از خدمت‌رسانی شده و از یک شرکت صرفاً ارتباطی به اپراتور سرویس تبدیل می‌شود تا خدمات گسترده‌تری را در اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: در این راستا، پروژه‌های هوشمندسازی منازل و ساختمان‌ها، راه‌اندازی مراکز داده و ارائه سرویس‌های پایش تصویری در دستور کار شرکت مخابرات ایران قرار دارد.

همچنین با شهرداری‌های آمل و بابل تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه هوشمندسازی شهری، از جمله کنترل ترافیک و پارک حاشیه‌ای، امضا شده است.

سیف‌الله‌پور تصریح کرد: در سال ۱۴۰۴ بیش از ۱.۴ همت در حوزه ثابت و سیار سرمایه‌گذاری صورت گرفته که سهم شهرستان بابل از آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و عمدتاً صرف توسعه شبکه ارتباطی و اینترنتی شده است.

وی در ادامه از اجرای مگاپروژه ملی گذار از شبکه مسی به فیبر نوری خبر داد و گفت: این پروژه با هدف افزایش پایداری و سرعت خدمات و کاهش خرابی‌ها با سرمایه‌گذاری ۵۰ همت در سطح کشور در حال اجراست و شهرهای ساری و بابل به‌عنوان پایلوت در استان مازندران انتخاب شده‌اند.

مدیر مخابرات منطقه مازندران تأکید کرد: با حمایت مسئولان استانی و ملی و همکاری نهادهای اجرایی و انتظامی، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحولی اساسی در زیرساخت ارتباطی مازندران باشیم.

  • نویسنده : امیرحسین طاهریان