عمارت شهرداری ساری میزبان دومین آئین سوگواری ماه محرم
عمارت شهرداری ساری میزبان دومین آئین سوگواری ماه محرم
هم‌زمان با ششمین روز ماه محرم، دومین مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور شهردار ساری، مدیران و کارکنان شهرداری در نمازخانه عمارت شهرداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گزارشگر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، این مراسم در ادامه ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرداری در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و تعمیق ارزش‌های دینی در محیط اداری برگزار شد.

در این آیین معنوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کارنامی امام جمعه موقت ساری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام حسین (ع) و تبیین ابعاد مختلف واقعه کربلا، بر ضرورت الگوگیری از سیره و مکتب حسینی در انجام وظایف اداری و اجتماعی تأکید کرد.

وی تکریم ارباب‌رجوع، رسیدگی به مطالبات مردم، اقامه نماز اول وقت و خدمت‌رسانی صادقانه به شهروندان را از مهم‌ترین مصادیق عمل به آموزه‌های دینی برشمرد و بر تقویت روحیه ایثار، مسئولیت‌پذیری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی در محیط‌های کاری تأکید کرد.

در پایان این آیین معنوی، مراسم مداحی و مرثیه‌سرایی در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای کربلا برگزار شد و حاضران با سینه‌زنی و سوگواری، ارادت خود را به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) ابراز کردند.

  • نویسنده : هدی تسلیمیان