فراخوان بخش ملی تئاتر خیابانی همایش ملی هفتمین اشکواره حسینی
فراخوان بخش ملی تئاتر خیابانی همایش ملی هفتمین اشکواره حسینی
مهدی نصرالله زاده از فراخوان بخش ملی تئاتر خیابانی همایش ملی هفتمین دوره اشکواره حسینی خبر داد.

مهدی نصراله‌زاده، دبیر بخش تئاتر خیابانی هفتمین دوره همایش ملی فرهنگی ـ هنری اشکواره حسینی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی گزارشگر از فراخوان بخش ملی تئاتر خیابانی این همایش خبر داد و گفت: با استعانت از درگاه خداوند متعالی و توجهات حضرت قائم(عج) فراخوان بخش تئاتر خیابانی  هفتمین دوره همایش ملی فرهنگی ـ هنری  اشکواره حسینی با هدف ارزیابی، شناسایی، گردآوری آثار و محتوی کمی و کیفی تولیدات نمایشی در حوزه عاشورا، محرم، فرهنگ عاشورایی در نسل جوان و دیدگاه‌های جدید به محرم در حوزه جامعه منتشر شد.

وی شهید خدمت، هشت سال دفاع مقدس، اربعین حسینی، شهدای مدافع حریم و حرم، فرهنگ عاشورا، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و موضوع‌های آزاد را از محورهای موضوعی این اشکواره برشمرد و افزود: ستاد برگزاری همایش پذیرای نمایش‌هایی است که قابلیت اجرایی در فضای باز و خارج از صحنه تماشاخانه‌ها را داشته باشند.  

دبیر بخش تئاتر خیابانی همایش ملی فرهنگی ـ هنری اشکواره حسینی اولویت اصلی این اشکواره را کیفیت آثار هنری، محتوی و تولیدات هنری جدید دانست و گفت: هر کارگردان می‌بایست یک اثر به دبیرخانه ارسال کند، دبیرخانه اشکواره کارگردان را صاحب اثر می‌داند و تقاضای حضور در جشنواره باید توسط کارگردان ارائه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری هفتمین دوره اشکواره و تصمیم اشکواره برای آرشیو و کتابچه حضور کارگردان‌ها در این دوره، اطلاعات و مشخصات کامل کارگردان‌ها در زمان ارسال آثار الزامی است و هرگونه عدم هماهنگی گروه‌ها در مسیر برگزاری اشکواره موجب حذف اثر از گردونه رقابت‌ها خواهد شد.

نصراله‌زاده با اشاره به شرایط حضور علاقه‌مندان به شرکت در اشکواره افزود: ارزیابی اجراها از طریق فیلم اثر ارسالی به دبیرخانه صورت می‌پذیرد و گروه‌ها آثار خود را با کیفیت تصویربرداری مطلوب در قالب لوح فشرده به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر بخش تئاتر خیابانی همایش ملی فرهنگی ـ هنری اشکواره حسینی بیان‌کرد: به گروه‌های راه‌یافته به اشکواره با توجه به شرایط اجرایی از جمله فضاسازی و طراحی صحنه تا سقف ۵۰ میلیون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه اجرایی شامل رفت‌وآمد گروه‌های استانی خواهد بود و دبیرخانه در قبال هزینه اسکان و رفت‌وآمد گروه‌های استانی هیچ‌گونه مسئولیتی را قبول نخواهد کرد، ادامه داد: با توجه به ملی بودن بخش نمایش به گروه‌های راه‌یافته خارج از استان اسکان تعلق خواهد گرفت.

نصراله‌زاده بیان کرد: دبیرخانه جشنواره در نظر دارد که در بخش‌های طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری مرد، بازیگری زن، طراحی، فضاسازی و موسیقی به گروه‌های برتر لوح تقدیر و جایزه اعطا کند. علاقه‌مندان به شرکت در این اشکواره می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مردادماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند. نتایج آثار منتخب پس‌ از داوری هیئت داوران مرحله بازبینی در ۲۰ مردادماه اعلام خواهد شد و اجرای آثار منتخب در روز های ۱۳ تا ۱۵ شهریورماه سال جاری خواهد بود.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ملی تئاتر اشکواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره به آدرس شهرستان آمل، بلوار امام خمینی(ره)، آفتاب ۳۶، بعد از میدان حر، مجتمع آموزشی زندگی و دبیرخانه بخش ملی تئاتر خیابانی به آدرس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان نور واقع در مجتمع پیامبر اعظم(ص) شهر رویان ارسال کنند

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به شرکت در اشکواره جهت کسب اطلاعات بیشتر می‏‌توانند با شماره ۰۹۳۵۸۳۰۷۴۴۸ (دبیر بخش ملی تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی) تماس بگیرند

 انتهای پیام

  • نویسنده : گل محمدی