این روزها همه دنبال «تیک آبی» هستند، شما چطور؟
این روزها همه دنبال «تیک آبی» هستند، شما چطور؟
محمد تمجیدی گفت: تیک آبی اینستاگرام فقط برای اشخاص نیست و برندهای معروف در کنار موسسات عمومی نیز می‌توانند برای تشخیص صفحات خود اقدام به دریافت تیک آبی از اینستاگرام نمایند.

به گزارش خبرگزاری گزارشگر، تیک آبی اینستاگرام که آن را با عنوان Verified Badge هم می‌شناسیم، نمادی است که در کنار نام کاربری حساب افراد معروف دیده می‌شود. این نماد تشخیص صفحات اصلی این افراد را از صفحات جعلی برای کاربران آسان می‌کند.

لازم به ذکر است که تیک آبی اینستاگرام فقط برای اشخاص نیست و برندهای معروف در کنار موسسات عمومی نیز می‌توانند برای تشخیص صفحات خود اقدام به دریافت تیک آبی از اینستاگرام نمایند.

اما این روزها همه دنبال تیک آبی هستند و آنرا کلاس کاری پیج خودشان می‌دانند. اما در این بین هستند افرادی که با دریافت مبالغی تیک آبی فیک به فروش می‌رسانند. به همین منظور با یکی از کارشناسان این حوزه گفت و گویی را ترتیب دادیم تا در خصوص تیک آبی بیشتر بدانیم.

محمد تمجیدی کارشناس حوزه مجازی درمود نحوه تشخیص تیک آبی اصلی یا لگاسی و تیک آبی متا وریفای اشتراکی، اظهار داشت: الان در اینستاگرام دو نوع تیک داریم، تیک متا وریفای تیک اورجینال رسمی همون لگاسی و نحوه تشخیص تیک آبی اصلی یا قلابی به این شرح می باشد:

مرحله اول: میرید قسمت ۳ نقطه پیج فیک یا پیج خودتون میزنید گزینه(Report)یا(گزارش) رو میزنید

مرحله دوم: گزینه (Something (about this accountیا(چیزی در مورد این حساب) بزنید

مرحله سوم:گزینه(They are pretending to be someone else )یا(آنها وانمود می کنند که شخص دیگری هستند)

مرحله چهارم:گزینه(A celebrity or public figure )یا(یک سلبریتی یا

شخصیت عمومی)

مرحله پنجم: بعد اسم شخص مورد

بعد اسم شخص مورد نظرتون و ایدیش سرچ می کنید اگر بالا اورد پیجش رو تیک آبی اصلی دارد.درغیر این صورت اگر در سرچ هیچ موردی را بالا نیاورد، تیک قلابی است که همان متا وریفای اشتراکی می باشد.

محمد تمجیدی درباره مزایای تیک، نیز صحبت کرد و گفت: افراد بسیاری تصور می‌کنند تیک آبی اینستاگرام با پرداخت هزینه همراه است؛ اما لازم است بدانید نه تنها نیازی به پرداخت هزینه نیست، بلکه داشتن تیک آبی در اینستاگرام برای حساب کاربری شما مزایای زیادی را نیز به همراه دارد:

افزایش اعتبار و قابلیت اطمینان

تیک آبی نشان می‌دهد که حساب کاربری شما توسط تیم اینستاگرام بررسی و اعتبار آن تأیید شده است. این به دنبال‌کنندگان و بازدیدکنندگان شما اعتماد و اطمینان بیشتری می‌دهد.

فرصت‌های بیشتر در برقراری ارتباطات

داشتن تیک آبی منجر به توسعه دامنه ارتباطی و دریافت فرصت‌های همکاری و مشارکت با دیگر برندها، کاربران و هواداران می‌شود.

استفاده از امکانات ویژه

در برخی موارد، گواهینامه تیک آبی در اینستاگرام به شما امکانات ویژه‌ای مانند اجازه استفاده از ابزارها و امکانات بهبود یافته در پلتفرم اینستاگرام را ارائه می‌دهد.

تأثیر مثبت بر روند رشد و فعالیت و امنیت حسابتون بیشتر میشه

تیک آبی می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند رشد و فعالیت شما در اینستاگرام داشته باشد. افزایش اعتبار و شهرت شما ممکن است منجر به جذب بیشتر دنبال‌کنندگان، افزایش تعداد لایک‌ها و نظرات و افزایش درصد درگیری کاربران در صفحه شما گردد.

با وجود مزایای تیک آبی اینستاگرام، باید توجه داشت که تیک آبی به تنهایی هدف یک استراتژی بازاریابی یا ارتقاء شخصیت نبوده و این محتوا و فعالیت‌هایتان است که موفقیت و افزایش درآمد یا محبوبیت را به دنبال خواهد داشت. با این تفاصیل بعد از گرفتن تیک آبی اینستاگرام باید تلاش بیشتری برای تولید محتوای باکیفیت داشته باشید.

نحوه گرفتن تیک آبی اینستاگرام

تمجیدی بیان داشت: تیک آبی به دلایلی برای کاربران عادی قابل انجام نیست و تصمیم‌گیری در این باره توسط تیم اینستاگرام انجام می‌شود. اعطای تیک آبی از سوی تیم اینستاگرام و به صورت داوطلبانه و بر اساس ارزیابی مسئولان صورت می‌گیرد. تیم اینستاگرام معمولا به فعالیت‌های خاص و ویژگی‌های خاص حساب‌ها توجه می‌کند تا تشخیص دهد کدام حساب‌ها لایق دریافت تیک آبی هستند. برای دریافت تیک آبی معیارهایی مانند: شهرت، عمومیت و معتبر بودن هویت در نظر گرفته می‌شوند.

تعداد فالور برای رسمی شدن حسابتون مهم نیست ۱۰۰۰ تا باشه یا ۱۰۰۰۰تا.

دومین شرایط لازم برای گرفتن تیک آبی

•سایت های خبری معتبر الزامی

•داشتن ویکی پدیا

•داشتن حداقل بیوگرافی

•داشتن پست عکس یا فیلم

•داشتن پروفایل