آژانس خبری گزارشکر

تاریخ : چهارشنبه, ۴ خرداد , ۱۴۰۱ 24 شوال 1443 Wednesday, 25 May , 2022

اخبار ویژه

نمایش آهنگ مرگ به کارگردانی و تهیه کنندگی فاطیما جودکی از هشتم خرداد تا یکم تیرماه جاری در خانه هنر آبان به روی صحنه میرود رشد و ترقی قابل توجهی از خردسالان تا بزرگسالان در یازدهمین جشنواره ملی سعدی بین شرکت کنندگان شاهد بودیم برگزیدگان یازدهمین جشنواره مجریان و سخنرانان ایران – جشنواره ملی سعدی معرفی شدند. مهدی آقابیکی به عنوان چهره ماندگار اجرا معرفی شد . اقدامات ارزنده مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در احیای جایگاه روابط عمومی غرفه خانه بلاكچين ايران و شركت فناورى دانش بنيان زنجيره بلوكى سبحان به‌عنوان غرفه برتر دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش(کیتکس۱۴۰۱) معرفی شد ابراهیم تقی پور سکان هدایت تیم ملی حامیان کودکان سرطانی ایران را برعهده گرفت امضای سند همکاری موسسه آموزش عالی زبدگان و شبکه مجازی دانشگاه جهان اسلام مدير خانه بلاكچين ايران : اکوسیستم رمز ارزها هر چه سریع تر باید قانونمند شود

7

جامعه تشنه اقدام و عمل واقعی است

  • کد خبر : 9136
  • 27 دی 1400 - 21:25
جامعه تشنه اقدام و عمل واقعی است
مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی گفت: شرایط اجتماعی جامعه به گونه‌ای است که جامعه از گفتاردرمانی کلافه و تشنه اقدام و عمل واقعی است. در چنین شرایط صداقت، صراحت، شفافیت و پرهیز از زیاده‌گویی اصول حاکم بر هرگونه فعالیت رسانه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی است.

به گزارش سایت گزارشگر ، سید محمدرضا فیاضی در وبینار سراسری مدیران روابط عمومی ادارات کل و مدیریت های درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار کرد: معمولاً نسبت به جایگاه و کارکرد رسانه، تلقی و نگاهی رادیکال و ساده‌انگارانه وجود دارد که از یکسو باعث شده تا فعالیت رسانه‌ای به عنوان فعالیتی غیرضروری، تشریفاتی و حتی لوکس شناخته شود و از سوی دیگر و در وجه افراطی آن، بر اساس یک تلقی غیرواقعی، این انتظار ایجاد شود که رسانه قرار است شاه‌کلید حل تمام مشکلاتی باشد که در عرصه واقعیت، برای حل آن‌ها اقدام مؤثری انجام نشده است.

فیاضی با تأکید بر ظرفیت بالای رسانه برای کمک به تعاملات مثبت سازمان‌ها و ایجاد ارتباط دوسویه با ذی‌نفعان گفت: فراگیری ابزارهای ارتباطی و‌ به دنبال آن شکست نسبی‌ انحصارهای رسانه‌ای باعث شده تا نقش روابط عمومی‌ها از جنبه کلیشه‌ای و ‌تشریفاتی که عمدتاً جنبه واکنشی داشته و تنها متمرکز بر پوشش اخبار اشخاص حقوقی در سازمان بودند؛ به نقشی فعال و ضروری تبدیل بشود که حالا بر اساس آن، روابط عمومی‌ها وظیفه دارند به صورت ایجابی به مدیریت تصویر و هویت یکپارچه سازمان خود بپردازند.

مشاور مدیرعامل و مدیرکل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اهمیت کار رسانه‌ای و اینکه امروزه تصاویر و انگاره‌های ذهنی پابه‌پای واقعیت و حتی مهم‌تر از واقعیت هستند؛ صداقت، صراحت، شفافیت و پرهیز از زیاده‌گویی را اصول حاکم بر هرگونه فعالیت رسانه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی دانست.

فیاضی در ادامه با اشاره به نقش محیط و فرامتن جامعه در کنش‌های رسانه‌ای گفت: فعالیت‌های رسانه‌ای در فضای خلأ اتفاق نمی‌افتند و شناخت فرامتن جامعه و تصویر موجود در فضای افکار عمومی اهمیت بالایی دارد. در شرایطی که جامعه نسبت به عملکرد سازمان تجارب مستقیمی دارد؛ ذهنیت افکار عمومی تنها از طریق فضای رسانه‌ای شکل نمی‌گیرد. جامعه امروز از گفتاردرمانی، کلافه و تشنه اقدام و عمل واقعی است. در شرایطی که جامعه به جهت ذهنی و به طور پیش‌فرض، در مقابل هرگونه شایعه و خبر منفی حتی از نوع غیرموثق آن، گارد باز داشته و برعکس در برابر اخبار مثبت و حتی موثق، به نوعی مقاومت می‌کند؛ استفاده از ظرفیت رسانه، پیچیدگی و ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد.

فیاضی در پایان با صحبت از ضرورت تحول در نگاه رسانه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، روابط عمومی‌ها را موظف به برقراری ازتباط مؤثر میان سازمان و ذی‌نفعان دانست که باید بر مبنای صداقت، واقعیت و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، به شناخت بهتر ذی‌نفعان و سازمان از یکدیگر کمک کنند.

در این وبینار مدیران روابط عمومی‌ استان‌ها به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقای وضعیت عملکرد رسانه‌ای سازمان تأمین اجتماعی پرداختند.

لینک کوتاه : https://gozareshgar.ir/?p=9136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.