اقتدار ملموس دونده مازنی در رقابت‌های دوی ماراتن ازمیر ترکیه
اقتدار ملموس دونده مازنی در رقابت‌های دوی ماراتن ازمیر ترکیه
دونده مازندرانی «شهاب نوبخت» در ابتدای اردیبهشت ماه امسال در شهر ازمیر ترکیه در یک مسابقه بین المللی دوی ماراتن بازهم خوش درخشید.

در ابتدای اردیبهشت ماه امسال در شهر ازمیر ترکیه شاهد برپایی یک مسابقه بین المللی دوی ماراتن بودیم که دونده ارزنده کشورمان شهاب نوبخت در رده سنی بین ۵۰ تا ۶۰ سال به مانند دیگر سال‌ها درخشید و در بین بیش از ۲ هزار نفر از سراسر جهان با ۳ ساعت و ۴۳ ثانیه به مقام ارزشمند چهارمی دست پیدا کرد تا پرچم خوشرنگ کشورمان به اهتزاز درآید.

 

طبق گفته کارشناسان و ثبت رکوردها تا کیلومتر ۳۵ مسابقه شهاب نوبخت ۵۶ ساله رتبه نخست مسابقه را به نام خود ثبت کرده بود که متاسفانه سرماخوردگی چند روز قبل از مسابقه تاثیر منفی خود را گذاشت و این دونده خوش تکنیک به رتبه چهارمی رضایت داد.

 

در دوی ماراتن ازمیر ترکیه که بهترین‌های جهان حضور داشتند، شهاب نوبخت تنها دونده ایرانی بود که توانست به مقام عالی چهارمی برسد تا به نوعی از حیثیت دوومیدانی کشورمان دفاع کرده باشد.

هر سال ازمیر ترکیه میزبان این مسابقه مهیج به مسافت ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر است که بهترین های دنیا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 

فرصت مناسبی بود تا نوبخت که اگر بیماری امان می‌داد به راحتی بر سکوی قهرمانی بایستد که استفاده از قرص‌ها و آمپول‌ها موجب شد تا در کیلومترهای پایانی بدنش تحلیل برود و در نهایت چهارم شود.

 

در سال‌های اخیر شهاب نوبخت پرچمدار دوهای ماراتن کشور در میادین بین المللی بوده است و درخشش وی در مسابقات استانبول و دبی هنوز در اذهان علاقمند نقش بسته است.

 

دوومیدانی کاران شمال کشور به خود می‌بالند که یک دونده موفق و سرشناس و بین‌المللی را در بین خود دارند که همواره افتخار آفرین است.

 

در پایان مسابقه دوی ماراتن ازمیر، نوبخت با حمل بنر در حمایت از عدم اعتیاد، نقش فرهنگی اجتماعی زیبای خود را به نمایش گذاشت که بسیار مورد توجه شرکت کننده های خارجی و رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

 

امیدواریم با حمایت مسؤولان ذیربط شاهد ثبت رکوردهای بهتری از این دونده‌ باشیم.