مشارکت در نسل‌کشی غزه، کار دست صدراعظم و مقامات آلمان داد
مشارکت در نسل‌کشی غزه، کار دست صدراعظم و مقامات آلمان داد
گروهی از وکلا، علیه صدراعظم و دیگر مقام‌های ارشد آلمان در رابطه با همدستی در نسل کشی اسرائیل در غزه شکایت می‌کنند.

به گزارش گزارشگر به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ در شرایطی که حمایت آلمان از اسرائیل در جنگ علیه غزه ادامه دارد، گروهی از وکلا به دلیل همدستی مسئولان ارشد آلمان با جنایات صهیونیست‌ها به دادگاه رجوع می‌کنند.
به گزارش شبکه الجزیره، آنها سیاستمداران ارشد آلمان از جمله اولاف شولز صدراعظم به دادستان فدرال رجوع و آنها را به «کمک به نسل‌کشی» و «شراکت» در آن متهم می‌کنند.
این پرونده علاوه بر صدراعظم، وزرای خارجه، اقتصاد، دارایی و اعضای «شورای امنیت فدرال آلمان» را هم هدف قرار می‌دهد؛ شورایی که مسئول سیاست امنیت ملی و صدور مجوز ارسال تسلیحات در این کشور است.
وکلای این پرونده به نمایندگی از دو فلسطینی شامل «نورا راگب» محقق فلسطینی-آلمانی این شکوائیه را دنبال می‌کنند.
در متن شکایتنامه آمده است: «ما فلسطینیان دور از وطن در گوشه‌ای نمی‌نشینیم و نظاره‌گر نخواهیم بود که نسل‌کشی علیه خانواده‌ها و مردم ما انجام شود. ما از تمام ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده خواهیم کرد. امروز هدف ما این است که دولت آلمان را به خاطر همدستی‌اش در نسل کشی غزه پاسخگو کنیم».
مرکز حمایت حقوقی اروپا (مستقر در هلند، آلمان، انگلیس و ایتالیا)، موسسه فلسطینی «فلسطین برای دیپلماسی عمومی» و موسسه «قانون برای فلسطین» مستقر در انگلیس، حمایت خودشان را از این پرونده اعلام کردند.
آنها در یک بیانیه مشترک اعلام کردند: «دولت آلمان یکی از کشورهایی است که قوی‌ترین حمایت‌های سیاسی و مادی را از اسرائیل در حمله به نوار غزه و فلسطینیان نشان داده است».
الکساندر گورسکی یکی از وکلای این پرونده، اذعان کرد که «از نظر حقوقی و با توجه به چشم انداز سیاسی در آلمان»، او و همکارانش «پرونده دشواری» خواهند داشت.
او در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که «وظیفه ما به عنوان افرادی که در بخش قضایی کار می کنند، این است که تلاش کنیم کاری انجام بدهیم. ما در سراسر جهان شاهد پخش زنده یک نسل کشی هستیم و به رغم آن، دولت اسرائیل همچنان از سوی دیگر کشورها حمایت می‌شود و سلاح دریافت می‌کند».

  • نویسنده : حسین شیرزاده